Hazreti İsâ ve Mehdi neden asla “gelmeyecek”?
“Dünyanın tek günlük ömrü bile kalmış olsa Allah’ın o günü uzatıp, Allah Rasûlü’nün adını taşıyan birinin çıkacağı, ahlakı yönüyle Rasûlullah’a benzeyeceği ve yeryüzünü adaletle dolduracağı” hadislerle bildirilmiş… Zira, “Deccâl’ın çıkacağı ve İsâ aleyhisselam tarafından öldürüleceği” de…
Hadislerle sabit “çıkacakları”…
Bazıları aynı kişi, bazıları farklı kişiler diye yorumlamışlar…
Ahir zaman alâmetlerinden…
İnanıyoruz! Kimimize göre “gelecekler”, kimimize göre “gelmiş olmalılar”!..
Ama şöyle kendimize birkaç dakika ayırıp sakin kafayla düşünelim:
“Gelişlerini” nasıl hayal ediyoruz?
devamı…
Nasıl “gelecekler”?
“Geldiklerini” insanlar nereden anlayacaklar?
Nasıl tanıyacağız veya nasıl kabul edeceğiz onları?
Hobi olarak değil de ciddi olarak ilgileniyorsak bu gerçeklerle ve bu yaşamın ciddiyetinin farkında isek, sorgulamamız, çözmemiz gerekmez mi anlatılanları, neler yaşayacağımızı veya yaşamakta olduğumuzu?..
Nasıl gelecekleriyle ilgili kafamızdaki muhtemel senaryoları baştan aşağı şöyle bir gözden geçirelim! Her birini seyredelim…
Bakalım… Ne bekliyoruz?.. Nasıl olmasını bekliyoruz?..
Bu oluşların sistemi nasıl?.. Neler olabilir, neler olamaz?
Sihirli bir değnekle bir takım olağanüstü oluşlarla mı “gelecekler”? Yaşadığımız sisteme bir tanrının müdahalesi mi olacak o arada? Tanrının müdahalesi ve doğaüstü mucizeleri olmadan olmaz mı bu işler?..
Yoksa, değişmez sünnetullah, Allah sistem ve düzeni işlemeye devam mı edecek her zaman olduğu gibi kesintisiz? Tıpkı Rasûllerin geçmiş zamanlarda yaşadıkları gibi mi yaşanacak önümüzdeki süreçler de, günümüz realitelerinde?
Her yiğidin yüreğinde bir aslan yatmakta… Bazı Müslümanlar, imanlarından “emin” bir şekilde gönül rahatlığıyla arkalarına yaslanmış bekliyorlar, sadık “taraftar” edâsıyla, hazır… Bazısı, mecazların kafasında yarattığı senaryolara ihtimal vermiyor ve inkâr yolunu seçerek rahata çıktığını varsayıyor… Bazısı da nasılsa tanrının bileceği iş diye uzaktan izlemeyi yeğliyor…
Molla kılığında gelmelerini bekleyenler var… Derviş edâsıyla gelmelerini bekleyenler var… Eli kılıçlı beyaz at üstünde gelmelerini bekleyenler var… Gökten uçarak yeryüzüne ineceklerini bekleyenler var… Acaba inişleri kameralarla kaydedilecek mi diye, merak edenler de!.. Önceden haber verilmez ve kaydedilmez de gözden kaçarsa ne olacak, durum dünyaya nasıl açıklanacak?
Geldiklerinde eskisi gibi, bir meydanda insanları toplayarak birşeyler mi anlatacaklar?.. Ya da bir mabetten veya kürsüden vaaz vermeye mi başlayacaklar cemaate?.. Yoksa daha güncel bir yöntemle, örneğin bir televizyon kanalının haber saatinde “ben geldim” mi diyecekler? Ya da, her nasılsa, başka bir yol mu izleyecekler?..
Allah Rasûlü Muhammed aleyhisselâmın bildirdiklerinin gerçekleşeceğine inanıyorsak ve gerçeklere kör kalmak istemiyorsak, sanırım ondan bize ulaşan bilgileri ciddi biçimde sorgulamak ve anlamak durumundayız… Dillendirildikleri günün koşullarıyla sınırlayarak değil, “günümüz gerçeklerine göre”…
O halde, bugünün dünyası gerçekliğinde düşünmeye başlayalım bunları!
Eğer bunu başarabilirsek, ilk önce şunu farkederiz:
Hazreti İsâ ve Mehdi asla “gelmeyecek”, hayal edildiği gibi; asla…
Bunu iyi düşünelim ve nedenini sorgulayalım…
Neden?..
(devamı gelecek yazıda…)
zeynep tok
30 Aralık 2008 - 15:41
müslümanlık MEHDİ gelecek dünyayı kurtaracak gibi safsatalarla asimilize ediliyor haçlı zihniyeti ılımlı islam adı altında İSLAMI SAÇMALIKLARLA DOLDURUYOR bu oyunlara kanmamak barış ve huzur için mücadelemizi sürdürmek DÜNYANIN KURTARILMASI İÇİN BİR BAŞKASINI BEKLEMEMEK KENDİMİZ ÇABALAMK zorundayız LÜTFENNN BU GİBİ TUZAKLARA DÜŞMEYELİM!!!!
TALİP
06 Ocak 2009 - 07:24
Hz.Mehdi gelecek diye çalışmamazlık olmaz tabiiki.asıl gaye beklemek değil.Ancak gelmeyecek demek de olmaz.Onca Hadisi nereye koyacağız.peygamberimiz bildirmişse mutlak vuku bulacaktır.Ancak sünnetullaha uygun olacaktır.Tepeden inme olarak da gelmeyecek.Mutlak Takdir eden takdir ettiği zamanda şartlarını ve zeminini oluşturmaya kadirdir.Ancak Hadisler üzerindeki nakilleri günümüz şartlarında düşünmemiz gerek tabiiki bu zamanlarda çıkacaksa.Ayrıca MEHDİ nin gelmesi yeni din gelecek demek değildir.İslam dininin özünü açığa çıkartacaktır.Hz. muhammedi tasdikleyici olacaktır yani O nun ümmetinden olacaktır.Ancak tabiiki adeta örfileşmiş,taklitçi geleneksel olarak devam eden alim , şeyh , mürit müslüman anlayışı altında bulunan çoğunluk tarafından kabul edilmeyek hatta karşısında olacaklar müslümanım diyenler.(Hz. Muhammed dahi kendi kavminden hatta hısımlarından eziyetler gördüğü gibi)Ancak mutlak takdir yetkisine sahip olan nasıl ki Mekkeyi FETHE MAZHAR KILMIŞ HİCRET ETMEK ZORUNDA KALDIĞI HALDE.Konu derin toplarlamasıda zor oluyor.Peygamberimiz :’KIYAMETE 1 GÜN DAHİ KALSA Allah o günü uzatır’ dediğine göre bu MUTLAK GELECEK ANLAMINDA SÖYLENMİŞTİR.GELMEYECEKSE KIYAMET DE KOPMAYACAK DEMEKTİR.BURDANDA ŞU ÇIKIYOR MEHDİNİN GELMEYECEĞİNE İNANAN KIYAMATİN KOPMAYACAĞINA DA İNANMIYOR GİBİ BİR DURUM…
İSMİ MEHDİ OLMAYACAK.İNSANLAR ONUN YAPMIŞ OLDUĞU HİZMETLERDEN YOLA ÇIKARAK MEHDİ ÜNVANINI VERECEKLER.HER HALDE ÇIKTIĞINDA YA DA YAŞARKEN MEHDİ OLARAK DEĞİL MUHAMMED- AHMED – MAHMUD-MUSTAFA OLARAKDA BİLEBİLİR.HATTA KENDİSİNİN MEHDİ OLACAĞINI YA DA BU ÜNVANA SAHİP OLACAĞINI KENDİSİ DAHİ BİLMEYEBİLİR.ÇÜNKÜ ALLAH ONU 1 GECEDE OLGUNLAŞTIRIR HADİSİNE DAYANARAK İLHAM YOLUYLA SIRLARA VAKIF KILABİLİR.
Konu uzadı HAKKINIZI Helal edin.Bu da araştırmalarım neticesinde düzgün dilde olmasada bende ortaya çıkan görüş kanaaattir.
Saygılarımla. TALİP
TALİP
06 Ocak 2009 - 09:59
Hazreti İsâ ve Mehdi asla “gelmeyecek”, hayal edildiği gibi; asla…
Bunu iyi düşünelim ve nedenini sorgulayalım…
Neden?..
yukarıda ki yazıda asla gelmeyecekler manasında mı yoksa beklenildiği gibi gelmeyecekler manasında mı düşünmek gerek.
asla gelmeyecek sözüne katılmıyorum.Bazı düşünürlere göre şahsi manevi olacaklar Hz.Mehdi aslında islamiyet Hz. İsa gerçek isevilik anlayışını temsil eder.Deccal de anarşistliği fitne esat vs. bu şekilde olabilir denmiş.Hakiki isevilik zuhur eder yani anlaşılır İslama girerler ve Deccali yokederler denmiş.
Bunlara da katılmıyorum.Bence ŞAHIS OLARAK YAŞAYACAK ALLAH’ın tadirip edip proğramladığı bir şekilde zamanının ilminden ileri düzeyde ilme sahip olarak gelecektir görüşüne katılıyorum.Bu güne kadar yeryüzüne 4 kişi hakim olmuştur.2 si mü’min 2 si kafirdir.5.si benim soyumdan olacaktır hadisi ni nasıl açıklarız.Gelmeyecekse 10 larca alameti peygamberimiz Hz.Muhammed S.A.V. NİÇİN VERMİŞTİR.O ALAMETLERE DE İNANMAMAK LAZIMKEN ALAMETLERİ AÇIK SEÇİK OLARAK ALENEN GÖRÜLMÜŞTÜR.ATEŞ OLMAYAN YERDEN DUMAN TÜTMEZ.GÜNEŞ DOĞMADAN ÖNCE ALAMETLERİ BELİRİR SONRA DOĞAR.DOĞMAYACAK OLSA ALAMETLERİNİ GÖREMEYİZ.
Tartışılması gereken Hz. Muhammedin o günki şartlarda beyan ettiği hadislerin günümüz ilim ve şartlarına uyarlanmasıdır.Kılıç kalkanla gelmeyeceği açıktır.Dünyada adalet hüküm sürecektir hadisi ilm yoluyla tebliğde başarı sağlaması anlamında da yorumlanabilir.Belki de insanlar kendisine mecbur kalacaklardır.Şu fitne ve kargaşa ortamından memnun değildir dünya.İlim dahi artık silah teknolojisinde boy göstermede ,silah ve savunma sanayii devletlerin 1 numaralı ticaret hacmine sahip…nereye kadar böyle gider ki …
Yaşanılan zaman ahir zamandır. güven ortadan kalkmıştır.ne kişi kişiye ne de devlet devlete güvenmiyor artık.Kimin ne olduğunu gerçekten bilemiyoruz.Bakıyoruz sahte Mehdiler var.(Buda alametlerinden).Gerçekten işin hakikati olan Mehdi gelse dahi bu da sahte denilebilir bir ortamdayız.Benim korkum da bu.Ehli olmayanın peşine Mehdi diye takılıp gitmek var,Gerçek olana bu sahte demek var sorumluluk ister.sonucuna da katlanırız.Ehline Kayıtsız kalmaksa kozada kalmaktan daha kötü.
Ben ;Mehdi isminde olmayan Hz.Muhammed A.S ın soyundan olacak olan ,ben Mehdiyim demeyecek ,ahlakı Kur’an ahlakı olacak olan Allah isimlrinin işaret etmiş olduğu özelliklerin bu şahısta zamanında yaşayan tüm insanlardan çok daha fazla açığa çıkacağı, bu bakımdan ilimde de zamanının ve çağının çok ileri düzey teknolojilerini kullanma özelliğine sahip olacak olan ve böylece Muhammed A.S bildirmiş olduğu husuSları (aklın kabul etmesi zor bir husus olmasına karşına) rahatlıkla yerine getireceği kanaatindeyim.
Mehdi yoktur gelmemiştir (bu anlayışda Mehdinin alametlerindendir.’İnsanların artık ümidini kesip mehdi yokmuş gelmeyecekmiş dendiği bir zamanda ortaya çıkar’)ve dahi gelmeyecektir şeklindeki anlayışın o halde geleceğini söyleyen yalan söylemiştir anlamı taşıyacağından katılmam.Ancak Hz.Muhammed söylememiş böyle bir hadis yok denirse o başka.O söylediyse doğru söylemiştir demekten başka bir şey yapamam.Allah’ım ümmetinden olmayı nasip etsin.
Hem yakındır inşaallah.ALLAH bizi kendisine erişilen yoldan saptırmasın,imanımızı sağlamlatırmayı bizlere nasip eylesin…Görebilmeyi öğrendiğimde O ‘ nu da tanıyacağıma dair içimde his var:)
Yine uzattım.Beklemek takdir edildiyse bekleyeceğiz elbet.Hz Mevlana ” arayan bulur” der.Allah arattırıyorsa bizlere ve sevgisini veriyorsa tanışacağız elbet.
SAYGILARIMLA…
kursad(ibrahim)
16 Şubat 2009 - 01:57
isa henüz ölmedi ikincici mehdi bir insan normal insan gibi yasar..söyle diyim size papa bilirsiniz f.güleni bilirsiniz stalini de bilirsiniz hitler vs. uzatmayalım bunlar bir hedef güderler insanlara teker teker konusmazlar veya irtibata girmezler arada bazı baglantılar vardır. mesala televizyon gazete radyo dergi insanlar gibi mehdi de böyle bir düzeni var mehdininresulden üstün değil kanıt olarakda mehdi bozulmaya yüz tutmus islamı biatlardan yalanlardan arındıracak biri sadece.. resul ise insanlara yeni din yeni bir düzen yeni bir anlayıs yasam tarzı getirdi ve yaydı kıyamete kadar da gidecek. mehdi sadece dini seytanlasan insanlardan dini kullanarak sömüren insanlardan temizleyecek bir insan o dogar büyür ve ölür. gökten inecek diye bir sey yok sadece isa as. verilmiş bir özelliktit bu. mehdi ise lakapıdır..Biriler
Görüş
17 Ekim 2010 - 02:21
Evet arkadaşım, aynen dediğin gibi. Mehdi beklenilen şekilde gelmiyecek.
Aslında kim, nerde, nezaman çıktı, nasıl olur, derken bir bakarlarki o birçok işi halletmiş olur.
Geçmiş zamanlardaki gibi öğütler veren biri olacağını sanmıyorum.
Onun için insanların ahlaki,dini yönünde uzatmaya gerek yoktur. Adam söz dinlemiyosa temizler. Kimseye sen şöyle söz vermiştin neden yapmadın demez. Direkt imha eder. Peygamberlerden bir farkıda budur. Kimse de diyemez sen Allah’ın seçtiği kişisin. Merhametli olman gerekir diye. Öyle diyen olursa oda derki 124 bin peygamber gelmiş ve insanları doğru yola davet etmişken, insanlar aklını kullanıp merhametli olmuyosa, doğru yola gelmiyosa benden ve beni yaradan dan neden merhamet bekliyorsunuz. Bir rivayetten hatırlıyorum onun ordusunda 200 milyon civarında asker olacak diye. Bu kadar askeri dünyanın bütün ülkelerindeki askerler toplansa yine toplayamaz. Silah gücü çok ileri bir teknolojide olur diye düşünüyorum.